Wednesday, October 12, 2011

ألومك ليه

عمرو دياب

*****

ألومك ليه

حبيبي أنا أولي ألوم روحي و لا أعذرها

و عارف ليه عشان قدام عينيا حقيقة بأنكرها

عينيك تايهين

أيدك دي كأني أخر مرة هأمسكها

أساسا مين بقي بيهتم بالحاجة أما يملكها

و ياخسارة محدش فينا نفذ وعد

ياخسارة محدش فينا خاف من البعد

و مش حاسين بقيمة بعض

ياخسارة

حلال ياعمري و لا حرام

بنتغير مع الأيام

بقينا أتنين غراب عن بعض

بأيدك أية و أنا بأيديا أية

قولي و أنا أتحمل

هأقولك أية

أكيد أنت و أنا كان نفسنا نكمل

مابينا كتير

حاجات حلوة هتتحول خلاص ذكري

و يمكن خير

محدش داري أية مكتوب لنا بكرة

وياخسارة محدش فينا نفذ وعد

ياخسارة محدش فينا خاف من البعد

حلال ياعمري و لا حرام

بنتغير مع الأيام بقينا أتنين غراب عن بعض


تجربة و عديت

عمرو دياب

******

تجربة وعديت

و أتعديت من ضمن تجاربي

و رجعونا مبقاش بالساهل

تجربة و عديت و أنا قلت

و بأتكلم عربي

بالعربي

محدش يستاهل

مندمتش أبدا و لا هأندم

علي حد خدعني

ما هو لازم علشان أتعلم

كان هي تبيعني

مش هأفضل عايش بأتألم

علي جرحي هأعدي

ما أنا لازم أخطي و أتقدم

و مقفش لوحدي

No comments: