Sunday, January 27, 2008

خايف موت
محمد فؤاد
*****
و كأن روحي بتتسحب مني
و الدنيا ليه ليه ليه وقفت خلاص بيا
ضاعت خلاص اللي عشانها بأغني
سابتني ليه ليه ليه و دموعي في عينيا
راحت و سابت قلبي خايف موت
و سابتني عايش كل ثانية بأموت
تمثال ملامح فاضي من جوة
مجروح و بصرخ بس من غير صوت
و كأن شئ جوايا مات فيا
مبقاش في طعم لحاجة حواليا
انا بس عايز أعرف أنا هأعيش إزاي
ده أنا كنت عايش ليها مش ليا
قلبي عليها تعب و جاب أخرة
من كتر ما أتملي شوق علي أخره
لاقيتني تايهة جوة بحر عذاب
يوماتي فيه بغرق ميتين مرة
جوايا نار متبانش من برة
و بداري فيها لحد قلبي ما داب
راحت و سابت قلبي خايف موت
و سابتني عايش كل ثانية بأموت
تمثال ملامح فاضي من جوة
مجروح و بصرخ بس من غير صوت
و كأن شئ جوايا مات فيا
مبقاش في طعم لحاجة حواليا
انا بس عايز أعرف أنا هأعيش إزاي
ده أنا كنت عايش ليها مش ليا

1 comment:

Unknown said...

تفتكر هي راحت ولا هو اللي ضيعها؟