Wednesday, January 9, 2008

خدني الحنين
محمد فؤاد
*****
خدني الحنين بعد السنين جابني هنا
هنا للمكان اللي أتولد فيه حلمنا
و بكينا فيه و ضحكنا فيه من قلبنا
هنا بألقي نفسي و روحي
هنا بأبقي أنا
عديت علي البيت اللي كان فيه الحبايب
راجع مليني الشوق و لهفة قلبي دايب
عديت علي البيت اللي كان فيه الحبايب
راجع مليني الشوق و لهفة قلبي دايب
أجمل صبا
و ناس طيبة
هنا أجدع جيران
هنا صحاب زمان
هنا حب عدي و فات عليه
عشرة خمستاشر سنة
تعب السنين بأنسي هنا
هنا حضن دافي
لو حتي حمل الدنيا كله فوق كتافي
هنا أيد بتمسح دمعتي تهون علي
فين الأقي حنية كده و الله ما في
رجعني ليها الشوق و بعشقها أنا
إحساس واخدني لفوق خلاني أنا
عديت علي البيت اللي كان فيه الحبايب
راجع مليني الشوق و لهفة قلبي دايب
عديت علي البيت اللي كان فيه الحبايب
راجع مليني الشوق و لهفة قلبي دايب
أجمل صبا
و ناس طيبة
هنا أجدع جيران
هنا صحاب زمان
هنا حب عدي و فات عليه
عشرة خمستاشر سنة

2 comments:

MerMaid said...

انا بحب الأغنية دي قوي بجد

تسلم ايدك يا محمد
:)

No Fear said...

mermaid
السلام عليكم
منورة المدونة المهجورة دي
ربنا يكرمك يا ذوق