Friday, August 31, 2007

كلمة بحبك
محمد فؤاد
.........
أنا منك و أنا ليكي
حياتي و عمري
في أيديكي
و لا جايز و لا يمكن
بحبك حب
مش ممكن
يا حبيبتي شوفي م الأخر
أنا واحد بامووت فيكي
و كلمة بحبك
كلمة بحبك
م القريب
م الغريب
و من غيري سمعتيها
كلمة بحبك
مني أنا
من قلبي أنا
مني أنا من قلبي أنا
بأقولها بجد
يا بلدي
يا بلدي
يا بلدي مني حسيها
و يااااااااااارب
كل أتنين علي الحب حبايب
قربهم و متبعدهمش
كل جيران و صحاب و قرايب
جمعهم متفرقهمش
كل أتنين علي الحب حبايب
قربهم و متبعدهمش
كل جيران و صحاب و قرايب
جمعهم متفرقهمش
اللي في قلبه عذاب أو جرح
طيبهوله
و اللي مدقش الهنا و الفرح
دوقهوله
اللي في قلبه عذاب أو جرح
طيبهوله
يااارب
و اللي مدقش الهنا و الفرح
دوقهوله
و اللي تعبان في الليالي
ليله قصره
و اللي شايل هم غيره
ساعده قدره
و اللي سهران الليالي
ليله قصره
و اللي شايل هم غيره
ساعده قدره
و اللي غريب عن داره
اللي أختار مشواااره
و هون غربته
و اللي غريب عن داره
اللي أختار مشواااره
حلي يارب مراااره
و هون غربته
نور سكته
صبر دمعته
ما انت حبيب الكل
يااااااااااااااااااااارب
.......
الأغنية دي مش عارف أية فكرني بها دلوقتي المهم الشريط ده قلبي و روحي و عمري كان نزل في سنة أولي كلية بالنسبة لي و حصل فيها إني للأسف سقطت بس
والشريط ده بيفكرني بالنكد كله يعني الفترة دي كانت الدنيا فعلا سودا في وشي دخلت كلية خزعبلية و الدكاترة عذاب و بيتكلموا أنجليزي بس و مكنش في حب و مكنش في اي حاجة بس الحمد لله
بس الأغنية دي جميلة قوي

4 comments:

رفقة عمر said...

يعنى انا الحمد لله مش بقيت اسمع اغانى قوى الا بالصدفه
بس الشريط دة كان عندى زمان
وكن كمان بحب الاغنيه
فى لعموم انا معجبه باغانى محمد فؤاد
وكان مطربى المفضل

No Fear said...

رفقة العمر
السلام عليكم
هو كلامك بيوجعني شوية
علشان أنا نفسي كمان أبطل أسمع أغاني أو علي الأقل أقلل سماعها و مش قادر
بس اهو كويس إنها جت في أغنية عن البلد
انا فرحان أنها عجبتك
سلام

رفقة عمر said...

يااااااااااااه انا اخدت وقت طويل لما بطلت اسمع اغانى او انتظر احدث الالبومات وكنت باسمع اغانى غربى كمان
لما بدات احفظ قران شويه بشويه بدات
لا اهتم بها واسمعها بالصدفه يعنى مش بقيت باقعد لها وافتحها مخصوص
ان شاء الله بالتدريج هاتقدر على الاقل تقلل منها لان الاغانى دى مل الناس اكيد ضعيفه قدامها
وانا كنت كدة فعلا
وصدقنى انت تحمل نفس لوامه جميله ان شاء الله ربنا هايكرمك
ويارب ييسر لك الطريق الى النفس المطمئنه اللهم امين يارب العالميين

No Fear said...

رفقة العمر
السلام عليكم
أنت بتحسسيني إني بأكدب كتير في المدونة بتاعتي بتحسسيني إن أنا واحد تاني غير اللي أنا أعرفه عن نفسي
نفس لوامة كبيرة قوي علي
يارب تكوني أنت الصح
ربنا يهديني